RSS

Nova autobuska stanica imaće 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, a železnička osam perona

03 jun

Idejno rešenje autobuske i železničke stanice, koja treba da bude izgrađena u bloku 42 na Novom Beogradu, predstavljeno je danas u Urbanističkom zavodu Beograda.

zeleznickastanica Nova autobuska stanica imaće 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, a železnička osam perona

Prva nagrada na konkursu pripala je projektnom birou “Tim Proaspekt” arhitekata Milana i Vladimira Lojanice, čije će rešenje, kako se navodi u odluci žirija, biti osnov za izradu urbanističkog plana.

Naime, taj projekat će biti unapređivan drugonagrađenim rešenjem arhitekte Dragana Vukovića i “Kolubare invest gradnje” d.o.o, kao i sa još četiri otkupljena rešenja.

Gradski menadžer Goran Vesić, koji je sa direktorom Urbanističkog zavoda Nebojšom Stefanovićem prisustvovao predstavljanju rešenja, ocenio je da je izbor dobrog idejnog projekta za izradu autobuske i železničke stanice veoma važan za Beograd, jer će ona biti u funkciji “verovatno decenijama”.

rebec-sasa

 

 

 

On je dodao da će izmeštanjem Beogradske autobuske stanice iz Karađorđeve ulice, zbog projekta Beograd na vodi, biti izgrađeno još šest manjih autobuskih stanica.

”Time ostvarujemo nešto što ovaj grad pokušava da uradi decenijama. Potrudićemo se i da sve druge vidove saobraćaja na neki način integrišemno i da taj deo grada postane nešto što do sada nije bio”, rekao je Vesić.

On je dodao da će u sklopu novog saobraćajnog terminala postojati oko 180.000 kvadratnih metara poslovnog prostora, kao i da očekuje da će veoma brzo biti pronađene kompanije spremne da investiraju u njihovu izgradnju.

”Dobra strana i prednost ovog rešenja jeste mogućnost da se on fazno gradi, što će verovatno i biti slučaj. U zavisnosti od toga kakve sve investitore budemo imali odlučivaćemo koja faza će da prva da se gradi. Za nas je najvažnije da sami, što pre, izgradimo autobusku stanicu”, rekao je Vesić.

Prema rečima direktora Urbanističkog zavoda Beograda Nebojše Stefanovića na konkurs za izradu autobuske i železničke stanice stigla su 54 rešenja iz Srbije, Italije, Bugarske, Nemačke i Velike Britanije koja su morala da ispune saobraćajne, urbanističko-arhitektonske kriterijume, da se uklope u modernističku arhitekturu Novog Beograda, ali i da omogućavaju njegovu faznu realizaciju.

”Trudićemo se da, kada finansijska sredstva to dozvole, ovim konkursima animiramo stručnu javnost, odnosno da pozovemo struku pre izrade planskih dokumenata i detaljnije izrade planskih rešenja”, rekao je Stefanović.

Pobednik konkursa arhitekta Vladimir Lojanica objasnio je da će nova autobuska stanica imati 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, dok će železnička imati osam perona.

baner-rebec-300x250

 

 

On je dodao da će kompleks pokrivati 21 hektar sa ukupnom projektovanom površinom od 180.000 metara kvadratnih, kao i da će svojom fizionomijom arhitekture objekata nastojati da se uklopi u tradiciju i nasleđe modernizma Novog Beograda, odnosno da na adekvatan način ostavi pečat svog vremena u slici kontinuiteta gradjenja tog dela grada.

Možda je jedan od najtežih zadataka konkursa, zaključio je Lojanica, bilo je pronalaženje saobraćajnog rešenja zbog složenosti takvog “razvodnika” različitih vrsta saobraćajnih pešačkih i kolskih kretanja.

Advertisements
 
Ostavite komentar

Objavljeno od strane na 3. juna 2014. in Najnovije vesti-News

 

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

 
%d bloggers like this: