RSS

1000 studentskih praksi -Moj pokusaj da napravim uspesne strucnjake

08 dec

Dragi moji studenti

Zelja mi je da uspete i da obavezno imate prakse za vreme Vaseg skolovanja.

Ja sam uvek bio odgovoran ,zelim da uspete i postanete vrhunski strucnjaci u Vasim profesijama i da zaposlite Srbiju.

U prilogu Vam poklanjam dokumente za ovaj projekat da ga implementirate dalje i razvijete preduzetnicki duh.

Ovo sam ja nekad radio , pa zelim da se nastavi dalje i pozivam Vas da date svoj doprinos.

1000 studentskih praksi-saša mihajlović

Koordinator Saša Mihajlović

Projekat

1000 studentskih praksi”

Kratak opis projekta:

Godinama unazad studenti u Srbiji završavaju fakultete bez dovoljno praktičnog znanja i nisu osposobljeni za rad u realnom radnom okruženju na pravim radnim zadacima u oblastima za koje su se školovali. Većina svršenih studenata, uključujući i one sa izuzetnim akademskim uspehom, prvi put se sa realnim poslovnim problemima susreće tek po prvom zaposlenju. Zbog ovoga period prilagođavanja radnom okruženju i učenja dnevnih radnih zadataka traje daleko duže nego što to poslodavac i svršeni student očekuju.

Istraživanja sprovedena u okviru projekta TEMPUS “Higher Education Learning Partnerships” (http://www.tempus-help.uns.ac.rs/ ) su pokazala da su poslodavci izuzetno nezadovoljni osposobljenošću svršenih studenata za rad u realnom random okruženju. Uprkos činjenici da studenti često raspolažu zavidnim nivoom teorijskog znanja, njihova osposobljenost za praktičnu primenu tih znanja u realnom random okruženju je veoma skromna.

Ovaj problem je konstatovan i od strane Ministarstva prosvete, Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja i drugih državnih institucija, zbog čega se polovinom 2009 krenulo u izradu Nacionalne Strategije doživotnog preduzetničkog učenja, čiji značajan deo obuhvata visoko obrazovanje I studente.

Rešenje problema se ogleda u onom što se na zapadu naziva internship, a kod nas savremene stručne prakse, bilo da su prakse plaćene ili ne. Trenutno stanje stvari je da se kod nas na „takozvanim“ stručnim praksama ne može puno naučiti. Razlozi su zastarelost programa praksi i nemotivisanost firmi. Kompanije se mogu motivisati tako što će primanjem studenata na stručnu praktičnu obuku biti daleko vidljiviji u društvu, naći će se u pulu sponzora, biti oglašeni na web sajtu i svakoj manifestaciji koja se bude organizovala, itd. Drugi segment motivacije firmi je da omogućavanjem praksi dobiju na raspolaganje izuzetno kreativne mlade ljude, željne dokazivanja i napredovanja, od kojih će na licu mesta moći da proberu najpogodnije i optimalne koje će potencijalno i zaposliti.

Posebna pažnja će se posvetiti obezbeđivanju praktikantskih pozicija za studente sa potrebnim potrebama. Kompanije koje obezbede mesta za studente sa invaliditetom će višestruko biti promovisane tokom kampanje i u svim medijskim promocijama.

Ciljevi projekta:

Opšti cilj projekta je obezbeđivanje veće zapošljivosti studenata.

Specifični ciljevi projekta su:

  • Obezbeđivanje sistemske podrške nadležnih ministarstava (ekonomije, prosvete, omladine i sporta, itd.)

  • Dovođenje minimum 50 kompanija koje će garantovati savremene praktikantske pozicije studentima

  • Obezbeđivanje stručne prakse za 1000 i više studenata (uključujući i studente sa posebnim potrebama) u naredne tri godine, u gore navedenim kompanijama.

Period realizacije projekta: 01.03. 2010 – 31.12. 2012.

Aktivnosti:

I Priprema

Priprema će trajati 3 meseci, od 01. marta do 31. maja 2010. U pripremu spadaju sledeće aktivnosti:

  1. Potpisivanje Ugovora o podršci sa svim nadležnim ministarstvima (MP, MERR, MOS, univerziteti…)

  2. Potpisivanje protokolarne pordške sa udruženjima osoba sa invaliditetom

  3. Potpisivanje protokola o saradnji sa kompanijama koje žele da učestvuju u projektu;

  4. Kreiranje baze kompanija i praktikantskih pozicija;

  5. Kreiranje interaktivnog web sajta projekta;

  6. Formiranje univerzitetskih timova za promociju projekta;

  7. Promocija projekta na univerzitetima širom Srbije, državnim tako i privatnim.

  8. Kontinualna medijska kampanja.

II Realizacija

  1. Odvijanje praksi u tromesečnim ciklusima;

  2. Praćenje projekta, sistematsko intervjuisanje studenata i kompanija i prikupljanje njihovih iskustava;

  3. Organizacija konferencije i potpisivanje memoranduma o sistematizaciji stalnih praktikantskih mesta u kompanijama učesnicama projekta;

  4. Štampanje publikacije modela sistematizovanja stalnih praktikanstkih pozicija u kompanijama;

kravata verzij sale

Detaljan opis projekta:

Organizovanim obezbeđivanjem prakse za 1000 studenata I obezbeđivanjem sistematizacije stalnih praktikantskih pozicija u 50 kompanija u Srbiji, SUS želi da doprinese povećanju zapošljivosti studenata.

Projekat se sastoji iz dva dela – priprema I realizacija. U fazi pripreme, pregovaraće se sa kompanijama I institucijama o uključivanju u projekat što će biti I formalizovano potpisivanjem Protokola o saradnji. Protokolom će se utvrditi broj praktikantskih mesta u kompaniji, period u

kojem će kompanija učestvovati u projektu kao I drugi detalji. Istovremeno će se formirati I baza kompanija koje su se uključile u projekat sa brojem praktikantskih pozicija, opisom pozicija I stručnim profilom.

Motivacija kompanija se vrši na sledeći način: primanjem studenata na stručnu praktičnu obuku navedena firma će biti daleko vidljivija i transparentija u društvu, naći će se u pulu sponzora, biti oglašena na web portalu, kao i svakoj manifestaciji koja se bude organizovala tokom projekta, itd. Drugi segment motivacije firmi je da omogućavanjem praksi dobiju na raspolaganje izuzetno kreativne mlade ljude, željne dokazivanja i napredovanja, od kojih će na licu mesta moći da proberu najpogodnije i optimalne koje će potencijalno i zaposliti. Ti mladi ljudi će u budućnosti biti nosioci privrednog i društvenog razvoja kako Srbije, tako i specifičnih regiona iste.

Posebna pažnja će se posvetiti obezbeđivanju praktikantskih pozicija za studente sa posebnim potrebama. Kompanije koje obezbede mesta za studente sa invaliditetom će višestruko biti promovisane tokom kampanje i u svim medijskim promocijama.

Cilj je da praktikante dovedu na stručno usavršavanje u sva preduzeća u Srbiji, državni veliki sistemi (EPS, PTT, Telekom, Vodovod i kanalizacija, GSP, itd.), privatne korporacije (VIP, Telenor, Ball Packaging, Leoni, Calrsberg, Coca Cola Hellenic, Mercedes Benz Serbia, FIAT Srbija , itd.), mala i srednja preduzeća, instituti itd.

U ovoj fazi će se pregovarati I o partnerstvu sa državnim I privatnim institucijama (univerziteti, Ministarstvo prosvete, MERR, MOS, NSZ, Agencija za MSP, PKS, Unija poslodavaca I sl).

Univerziteti su neophodni zbog same studentske populacije i lakšeg pristupa studentima na samim fakultetima.

Podrška Ministarstava je potrebna zbog težine projekta i potrebnih finansija, Agencija za MSP, PKS i Unija poslodavaca su potrebni zbog lakšeg pristupa, same komunikacije i boljeg odnosa sa preduzećima. Bez podrške Ministarstava realizacija projekta se ugrožava u značajnoj meri.

U poslednjim mesecima pripreme će se formirati I obučiti 5 univerzitetskih timova koji će poslednjeg meseca (maj mesec) otpočeti promociju projekta po univerzitetskim centrima. Promocija će se odvijati tokom sve tri godine trajanja projekta.

Studentski timovi će raditi na volonterskoj bazi i članovi timova će biti izabrani iz baze prijavljenih volontera. Svaki član tima će dobiti sertifikat o učešću na projektu, sa konkretnim volonterskim mestom na kom je radio.

Pet univerzitetskih timova će unapred pripremljen i odštampan promotivni materijal deliti u vidu flajera, po univerzitetima širom zemlje. Zatim na postavljenim štandovima po fakultetima odgovarati na pitanja zainteresovanih studenata.

U fazi realizacije projekta studenti će ići na tromesečne stručne prakse u prijavljene kompanije. Prakse će se odvijati u ciklusima, svaka tri meseca. U zavisnosti od kompanije, profila i pozicije, student će provoditi određeni broj sati na praksi, tako da se svima izađe u susret, i studentu i kompaniji (broj sati neće biti viši od 40 nedeljno).

Zainteresovani studenti će ostavljati svoju biografiju na Web portalu, a samu selekciju vršiće kompanije posredstvom interaktivnog web portala.

Nakon izvršene prakse svaki student praktikant će biti u obavezi da popuni upitnik radi prikupljanja informacija o iskustvima sa prakse, kao i kasnije evaluacije I analize. Razvoj upitnika će uraditi SuS. Upitnik će biti postavljen na Web portalu i studenti će ga popunjavati online.

Analizu zadovoljstva samih kompanija će raditi SuS, jednom godišnje, pred kraj svake kalendarske godine. Upitnik će takođe razviti SuS. Koordinator projekta ili odgovorno lice će pojedinačno posetiti svaku kompaniju i prodiskutovati sa odgovornim licem za studente praktikante. Podaci služe za praćenje uspeha projekta a deo podataka će se iskoristiti na završnoj konferenciji I za publikaciju.

U poslednjem šestomesečju trajanja projekta, organizovaće se javna konferencija na kojoj će učesnici projekta, studenti I kompanije izneti svoja iskustva I na kojoj će se razgovarati o potrebi sistematizacije stalnih praktikantskih pozicija u kompanijama.

Za ovu konferenciju biće pripremljena I brošura o modelima sistematizacije praktikantskih pozicija, na osnovu iskustava kompanija koje su se na taj korak odlučile tokom trajanja projekta.

Period / Aktivnosti

I polovina 2010

II polovina 2010

I polovina 2011

II polovina 2011

I polovina 2012

II polovina 2012

Potpisivanje Protokola o saradnji sa kompanijama

X

X

X

X

Kreiranje baze kompanija

X

Kreiranje web sajta

X

Partnerstvo sa institucijama

X

Formiranje univerzitetskih timova

X

Promocija na univerzitetima

X

X

X

X

X

X

Obavljanje praksi u tromesečnim intervalima

X

X

X

X

X

Praćenje projekta, intervjuisanje studenata I kompanija

X

X

X

X

X

Konferencija

X

Publikacija modela sistematizovanja praktikantskih pozicija

X

Sistematizovanje podataka, evaluacija

X

1a47c-autocad2bbeograd2bsale

Preuzmite ispod dokumente:

1000 praksi final 1000 пракси финал Prilog2-Obrazac_budzeta_projekta sponzorski paket

logo Saša Mihajlović M.Sc.M.E – http://www.mas.bg.ac.rs & ie.mas.bg.ac.rs, Business Consulting & Networking and Founder Inoposlovi

manager@sasamihajlovic.com | www.sasamihajlovic.com |www.sasamihajlovic.wordpress.com| www.sportindeks.rs | www.inoposlovi.com | www.autocad-beograd.com |

   
Advertisements
 

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

 
%d bloggers like this: